Covery, covery, wszędzie covery…

Posted: Listopad 16, 2013 by JPoczwarka in Blog
Tags: , , , , , , ,

Nie jestem im przeciwny. Sam często odtwarzam czyjeś piosenki., lecz jednak jest mała różnica, czy się gra dany utwór nutka w nutkę, czy stara się dodać coś od siebie.

Zauważyłem ostatnimi czasy pewne trendy. Nagle artysta ma swoje 5 min. Wszyscy słuchają jednej piosenki. Wszędzie ją słychać, w radiu, w telewizji. Po czym nagle wszyscy się nią nudzą i odchodzi w zapomnienie dopóki nie wyda nowego albumu/nowego przeboju. Jak to Andy Warhol kiedyś trafnie powiedział „W przyszłości, każdy będzie sławny przez 15 min.”. Z trendów, które pierwsze mi przychodzą na myśl, wcale nie jest rock/metal. Głównie to zauważa się w muzyce popularnej. Jakieś pół roku temu był modny kawałek Get Lucky, oraz Blurred Lines. Aktualnie zauważam rosnącą sławę LORDE – Royals. Nie mówię, że to źle, tylko bardziej irytuje mnie fakt, że większość coverów jest taka sama.

Dochodzę do takiego wniosku, że aktualnie młodzież świetnie potrafi odtwarzać muzykę, ale nie tworzyć. Posiadają niesamowite zdolności w graniu na gitarze, perkusji, basie, syntezatorze, ale nie potrafią tego wyrazić na swój własny sposób. Nie rozumiem tego, że cover ma 13 milionów wyświetleń, a własna kompozycja nie dobija nawet tysiąca. Jest to co prawda spowodowane nazwą, marką, brandem i wizerunkiem artysty, ale smuci mnie fakt, że tak słabo się wspiera nowych artystów.

Pieniądz rządzi światem. Zawsze tak było i zawsze tak będzie. Jedyną opcją by wyjść z ukrycia i otworzyć się na świat ze swoją muzyką jest granie w okolicznych pubach z nadzieją, że ktoś nas dostrzeże z wytwórni muzycznej i postanowi się nami zaopiekować. Jeżeli będziemy mieli to szczęście to zaczyna się etap zmian. Będziemy mieli narzucany przez wytwórnie styl, co mamy grać, gdzie mamy grać i jak mamy grać. Kontrakt z wytwórnią jest jak cyrograf. Osiągamy sukces, w zamian za oddanie swojej duszy. Ale czy ludzie to zaakceptują? Oni nie są głupi…

Nazwa zespołu jest jak marka. Kiedyś była tylko wizytówką. Aktualnie jest produktem, który można z łatwością sprzedać i czerpać zyski ze sprzedanych płyt i biletów na koncerty.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s